وزیر آموزش و پرورش گفت: با اعلام نتایج امتحانات نهایی معلوم شد که میانگین معدل دانش‌آموزان کشور در همه رشته‌ها ارتقا پیدا کرده است .

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد؛ افزایش نمرات دانش‌آموزان در امتحانات نهایی

رضامراد صحرایی در دومین رویداد ایران جوان به نتایج امتحانات نهایی اشاره کرد و ادامه داد:‌ خوشبختانه اکنون که نتیجه نهایی همه آزمون‌ها مشخص شده است، معلوم شد که در همه رشته‌ها میانگین معدل دانش‌آموزان کشور ارتقا پیدا کرده است. در رشته تجربی حدود ۰.۵ نمره و ریاضی فیزیک ۱.۵ نمره افزایش یافته است گفت: وقتی امتحانات اثر قطعی دارند اثر و اهمیت بیشتری برای دانش‌آموزان و اولیا پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه مهمترین اهداف ما ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی است افزود: یکی از اهداف اصلی مصوبه، تاثیر مستقیم سوابق تحصیلی، تقویت آموزش و تقویت مدارس دولتی است. امسال میانگین نمرات پایه دهم از یازدهم و دوازدهم بالاتر بود.

صحرایی با بیان اینکه از امسال داده قابل اعتماد برای ارزیابی نظام تعلیم و تربیت داریم گفت: در دوره ما چند اتفاق افتاده است؛ وزارت آموزش و پرورش در این دوره بر سند تحول متمرکز شد. تا سال ۱۴۰۴ نقشه راه برای سند تصویب شده است. الگوی مدرسه در تراز سند تحول نیز تصویب شد و مساله تقسیم کار ملی برای اجرای سند تحول نیز یکی از احکام برنامه هفتم توسعه است. به تعبیر دیگر تمام مقدمات لازم برای کاهش فاصله سند با صحنه یعنی مدرسه صورت گرفته است. قطار از ایستگاه بیرون آمده است و باید شتاب بگیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.